Ce sa faci cand nu poti dormi

Tulburarile de somn au un impact sever asupra calitatii vietii si a sanatatii. Somnul este cel mai bun aliat al sanatatii. Daca nu dormim suficient, corpul nostru nu reuseste sa acumuleze energie, iar mai multe simptome si boli, mai devreme sau mai tarziu, incep sa deterioreze calitatea vietii.

Daca aveti probleme cu insomnia, impartasim cateva sfaturi despre ce sa faceti atunci cand nu puteti dormi pentru a va oferi un somn bun.

Este o problema larg raspandita, in special in orasele mari. Multi oameni gasesc dificil sa doarma si / sau sa o faca cu profunzime si pentru un motiv foarte simplu: chiar daca este un pic coplesitor, petrecem o treime din vietile noastre dormind, si asta pentru ca organismul are nevoie de el.

Cum sa dormi bine

Pentru a rupe ciclul insomniei, este important sa schimbam factorii care contribuie la perpetuarea acesteia. Asta inseamna schimbarea obiceiurilor neadecvate care nu ne permit sa ne odihnim.

Este esential sa transformati dormitorul intr-un spatiu care predispune la odihna. Pentru asta, este esential sa scoateti din camera dispozitivele care ne pot distrage, cum ar fi televizorul, telefonul mobil sau tabletele. Este o masura radicala si dificil de sustinut, dar calitatea somnului se va imbunatati in curand.

De asemenea, este bine sa cumparati unele elemente care predispun organismul sa intre in stare de repaus, precum perne suprasaturate, lenjerii si paturi in culori moi si delicate la atingere.

Activitatea fizica zilnica (chiar si o jumatate de ora de mers pe jos) este cheia pentru o odihna eficienta de noapte. Daca aveti o viata foarte sedentara, este o prioritate sa va miscati, deoarece mintea se odihneste si stresul scade. Va va ajuta, printre multe alte lucruri, sa oxigenati sangele, sa generati endorfinele – celebrii hormoni de bunastare. Puteti incerca chiar si cateva pozitii de yoga inainte de a dormi.

Pentru a rezolva problemele de somn, este esential sa generati o rutina inainte de somn si una pentru trezire. Știind ca exista o ora mai mult sau mai putin rigida in care incheiem ziua, in care lumina se stinge si este timpul sa ne odihnim, este fundamental. Somnul nu poate fi ceva dezorganizat si fluctuant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *